Gammaproteobacterium: Tuđini na bazi arsenika žive među nama?

Naučni svet ume da bude surov i vrlo kritičan.

Felisa Wolfe-Simon: Osporavana i krtikovana od strane naučne zajednice jer sebi "uvrtela" u glavu da je otrkila novi tip života, na mestu gde je sve počelo: Mono jezero, istočna Kalifornija

Priča o naučnici Feliši (Felisa Wolfe-Simon) sigurno nije usamljena. ali utoliko pre, treba da nas natera da se preispitamo u našem pristupu kada se bavimo naukom. Neću previše komentarisati, samo ću nagovestiti temu.

Pomenuta naučnica je otkrila vrstu bakterije koja svoje postojanje počiva na arseniku umesto na fosforu. Za ovaj drugi se smatra da je apsolutno neophodan za sav život na Zemlji. Barem sve do sada….

Njen rad je izuzetno kritikovan i osporavan u zadnjih godinu dana – do te mere da je ona sama počela da beleži svoje razgovore sa medijima i da bira sa kime će da priča na datu temu. Mnogi su je nazvali ne naučnikom i šarlatanom, a neko se usudio da se zapita: “Da li je Feliša Volf-Simon vanzemaljac?”

Pitanje je proizašlo iz činjenice da bakterije koje se baziraju na arseniku predstavljaju novu verziju života (2.0), koju očekujemo sresti negde van naše planete. Ispostavlja se da tuđini (što bi bila mnogo bolja reč nego vanzemaljac, na srpskom) žive ovde na našoj planeti, a da nismo ni toga svesni. Još bolje od toga, oni imaju pravo na ovaj, treći kamen od Sunca, isto koliko i mi.

Ako vas je ova priča zainteresovala, možete više saznati u detaljnijem tekstu koji se bavi posledicama jednog otkrića na jednog naučnika i na celokupnu naučnu zajednicu, i koje dovodi u pitanje same osnove naučnog mišljenja i saznanja.